Forum o skuterach Italjet Strona Główna o skuterach Italjet
Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja FR 200 Malossi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Nasze Italjety
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMIK
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 7:29, 13 Kwi 2007    Temat postu: Moja FR 200 Malossi

A wiec nie chcialem tego tu wrzucac cobyście mysleli ze i tak nic nie robie, przyznam racje ze mlody mnie do tego namowil zebym go tu pokazal, a szczerze nie bede ubolewał przy negatywnych komentarzach .
Chcialbym zaznaczyc, że nie jest to zaden wielki projekt autorski ani inne nic tym podobne jest to poprostu moja wizja na świat robilem go dla siebie nie na pokaz i od poczatku do konca robilem wszystko sam, oczywisice ital nie jest skonczony zostalo jeszcze pare rzeczy kosmetycznych i pare mechanicznych ale jest gotow żeby po pokazac a wiec troche o mechaniku.


Cylinder Malossi 200 opcja podstawowa seryjnego 48 ps po zestrojeniu dwoch gaznikow i tlumikow bez problemu mozna wykozystac jeszcze wieksza moc do tego galwanizowane komory tłoka czyli chrom dla lepszego odprowadzenia ciepla nicasil to przy tym namiastka skladac mozna jedynie w lateksowych rekawiczkach zeby nawet drobinka czegos niepozadanego sie nie dostala bo juz jest po cylindrach jak i rowniez przerobione kanaly czyli dodatkowa moc narazie to tylko domysly ale moc mozna szacowac od 50 psow w gore.

Wał kuty Prox + kute wyższe korbowody ze srebrzonymi łożyskami

Łożyska wału malossi mhr

Dwa gazniki dellorto

Wariator Malossi Mhr

Sprzeglo Polini G2

pasek kevlar betella ( i tak dlugo nie wytrzyma)

Przelozenia seryjne + vmax natomiast ich nie zmienilem bo zobaczymy co z tego bedzie, ale prawdopodobnie przy jego momencie i mocy bede musial zmienic na vmax bo nie chce odchodzic ze swiatel na kole

podpora wału

elektryczna pompa wody

nowa chłodnica

2x stożek planowalem s6 ale sa zbyt duze teraz musze wymyslec inna opcje prawdopodobnie hebo

opony dunlop

polerowane kanaly dolotowe wydechowe i wnetrzne karterów

iskrownik malossi (jak to powiedzial megabet-na zamowienie specjalnie, czekamy na przesylke) wiec czekam ;/

moduly malossi

cewki malossi

to tyle o mechanice teraz optyka, nie bede opisywal duzo bo to trzeba zobaczyc na zywo, pozatym kiermanka bmx juz leci i pare drobiazgow

To jest punkt wyjsciowy tak wygladal i jako taki zostal zapamietany




Hmm czas na rozbieranie




W miedzyczasie gdy felgencje poszly do malowania...


ja zajalem sie reszta duzo duzo duzo pracy, 2 tygodnie jechania pozniej ulokowanie silnika w ramie i oto efekty (wiem mizerne) zreszta fotki poznymi wieczorami robione jak konczylem prace




po bloku silnika nadszedl czas na inne szczegoly mianowicie pompe wody,przekladnie oraz elementy przedniego zawieszenia






Oto prawie cale italątko w okazałości




przednie zawieszenie


w wolnym czasie cos mnie korciło na polerke wiec nawet zabralem sie za przelaczniki


dostalem fele


ale jednak mi sie nie spodobaly wiec sie za nie zabralem z powrotem

wiem wiem slaby efekt ale ona nie jest jeszcze do konca zrobiona spoko! narazie nie mam do tego rak bo sa w bandazach Smile


oto co zdrapalem recznie z mojej feli wyobrazcie sobie ze z karterow bylo 4 razy tyle i kazda polerke robie sam recznie wg mnie to daje najlepszy efekt ale wkoncu moge sie mylic....

Nie bede dawal tu tyle smrodu jak silnik był składany i wszystkich czesci, lekkie zmiany w plastikach juz sa, i sie lakieruja w najblizszym czasie zamawiam tlumiki mhr team do wykorzystania pelnej mocy tego zestawu ktore oczywiscie doczekaja sie chromow. Nie dodalem rowniez do zadnych zmian takich rzeczy jak nowe tuleje wachacza lozyska simmer blokow lozysk mocowania silnika czy lozysk glowki ramy jak i calego zawieszenia.

Z gory chcialbym podziekowac mojej mamie ze ze mna wytrzymuje 17 lat i tacie - sponsorowi Smile ,ktory zawsze namawial mnie do oryginalnosci do wszystkich tuningow i polerek no i sobie bo jak sam teraz na to patrze to dziwie sie ze mi sie chcialo i robic custominzing zamiast ograniczyc sie do samej mechaniki Wink

Joł Joł AMEN!

w sumie, zaluje ze dalej sie z tym nie skrywam;p


Dawno temu wzialem sie za badlooka ale wam o tym nie mowilem, ponizej zdjecia robocze


ale zmienil sie caly wyglad a wiec ponizej zdjecia z lakierki






























Pamietacie ten blotnik? Smile tak to ten polamany z przetarta dziura



tak wyglada na dzien dzisiejszy niedlugo powoli odpalanie i regulacja dwoch gaznikow wszystko to kosztowalo duzo tysiaczkow plnow i nie pytajcie sie ile to kosztowalo ani ile to bedzie palic bo i tak tego nie powiem.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
70cc Sport



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:37, 13 Kwi 2007    Temat postu:

Piknie Smile Też poleruję różne rzeczy w moim italu i mam pytanko czy ten wahacz przedni wypolerowałeś czy dałeś do chromowania ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szym
Gość






PostWysłany: Sob 9:11, 14 Kwi 2007    Temat postu:

wonski napisał:
Piknie Smile Też poleruję różne rzeczy w moim italu i mam pytanko czy ten wahacz przedni wypolerowałeś czy dałeś do chromowania ?


Wypolerował Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbychu
50cc



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:04, 21 Kwi 2007    Temat postu:

Witam mam pytanko jak polerujesz naprzykład blok silnika, chodzi mi o końcowe doprowadzanie na błysk, bo z aluminium zawsze mam problem?? I kolejne pytanko jak radzisz sobie naprzykład z załamaniami podczas polerki np: pompy wodnej czy karteru albo felgi gdzie jest trudny dostęp w tym zagłębieniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMIK
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 7:56, 27 Kwi 2007    Temat postu:

wszystko od poczatku do konca jade reka zalamania trudno jedziesz papierkiem lapy w bandazach a polerowanie to wcale nie jest latwa sprawa tez robie to recznie to zmudna i nudna robota ale za to nie kazdy dzieki bogu nie umie tego robic Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
unkas




Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:52, 28 Kwi 2007    Temat postu:

A ja mam kilka pytań . Wpierw może te które najbardziej mnie nurtuje, czyli co to za cylinder? Gdyż chyba wszyscy wiedza ze twin to dwucylindrowiec a żadna firma w tym malossi nie ma takiego w swojej ofercie, zresztą jeżeli dobrze pamiętam to największy pojemnościowo cylinder w ofercie malossi do 2T to 172ccm ale to jest pojedynczy cylek wiec i tak odpada. Oczywiście można zwiększyć moc i pojemność zmieniając seryjny cylinder na dwa pojedyncze. Np. 2x Kit 70cm Malossi przeznaczone do FR50LC gdyż twin to nic innego jak połączone ze sobą dwa silniki z zwykłej formułki gdzie jeden cylek w tym przypadku ma po ok 60ccm. Jedynie co było by trzeba zrobić to przerobić a dokładnie połączyć ze sobą obydwa cylindry by był obieg cieczy chłodzącej ale przy odpowiednim zapleczu technicznym to nie problem. Jakby jednak to dla kogoś było mało to można by wmontować po dwa 70cc Malossi MHR przeznaczonych dla silników Minarelli gdzie moc jednego to ok 23ps jednak i tu trzeba tak jak wcześniej połączyć obydwa cylindry ale największym problemem będzie dopasowanie ich do bloku silnika mam na myśli dopasowanie kanałów bo rozwiercanie kraterów nie będzie tu raczej koniecznie i w tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy fachowca i frezarki numerycznej bo nie ma mowy by bawić sie tu w własnym zakresie pilniczkiem a i tak odpowiednie dopasowanie kanałów nie jest tak prostą sprawą jakby się mogło wydawać.
Powiedzmy ze sprawę z cylindrem mamy załatwioną i ze była wybrana pierwsza opcja z cylindrami przeznaczonymi do silników morini by się nie bawić w przerabianie bloków silnika. Nie ma mowy by seryjny wał to wytrzymał jak w serii i tak padał. I tu też mnie zastanawia co to za wał wytrzasnąłeś. Można by oczywiście dać seryjny wał do odpowiedniej firmy i stworzą nam nowy spełniające nasze wymagania i taki który bez problemu to wszystko wytrzyma ale chyba taniej wyjdzie zakup dwóch gotowych, dostępnych wzmacnianych wałów do tego silnika i odpowiednio je ze sobą połączyć (spawarką plazmową) i takie rozwiązanie też może być jednak żeby mogło to funkcjonować trzeba pomyśleć o odpowiednim ułożyskowaniu i smarowaniu środkowej części wału. I tu też może być kilka rozwiązań. Później można się już bawić z układem zasilania mieszanki tj. gaźniki itd. wydechami, przeniesieniem napędu itd. Jak widać wszystko jest do zrobienia jednak trzeba przede wszystkim mieć $$$, i chęci by się bawić. Ja sam jakiś czas temu myślałem nad taką przeróbką twina jednak sobie to darowałem bo szkoda kasy i nie ma potem mowy o sprzedaży bo za dużo stracimy przy sprzedaży. I trzeba być przygotowanym na częste odwiedzanie stacji bo w baku będzie wir Smile Dlatego lepiej kupić coś większego Wink


Więc jeżeli możesz to pochwal się od strony technicznej co i jak, gdyż jest to jak dla mnie ciekawszy temat niż polerowane elementy a inni z pewnościa też z chęcią poczytają (fotki mile widziane Wink )

A co do wyglądu to pogratulować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMIK
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 22:22, 12 Maj 2007    Temat postu:

a wiec malossi wyprodukowalo bardzo ciekawa rzecz mianowicie do silnikow morrini wyscigowych czyli katan zaprojektowalo tuleje na 100 cm3 Wink a wiec wtloczylem tuleje troche meki i udreki poprzerabiane kanaly dolotowe wydechowe wypolerowane to zajelo mi duzo czasu pozniej znalazlem do tego kute tloki ktore znajdowaly sie w ofercie proxa, co do walu prox robil go do 50cc kupilem dwa i nic prostrzego u nas jest dobry tokarz ktory zajmuje sie tylko mechanika obrabianem tuleji wlasnie miedzy innymi mi to robil i mikrometrem wymierzylem seryjny wal i tylko srodek walu czyli laczenie zostalo przetransportowane do nowej koncepcji walu oprocz tego iskrownik malossi ktory juz znajdowal sie w niemieckim katalogu malossi razem z cewkami o polerowanych glowicach karterach nie wspomne do tego teraz zamowilem tlumiki sportowe a co do czesci tuningowych powiem Ci tak jesli jestes pomyslowy to polowe sam zalatwisz a druga kupisz gotowa ja dlugo sie nad tym zastanawialem i myslalem, a ze akurat w tym siedze bo jestem mechanikiem motocyklowym i co jak co ale zawsze chce zrobic cos innego zreszta oprocz itala mam malaguti f12 skutery tuning o ile wiecie o jaka chodzi Wink pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMIK
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:59, 07 Cze 2007    Temat postu:

dzisiejszy update












Choodziiii Smile Smile Smile Smile pozdro700


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianUV
Moderator



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opatów

PostWysłany: Pon 21:43, 18 Cze 2007    Temat postu:

Witam.
Świetna Formula. Smile
Polerki, bad look no i lakier wyszły znakomicie. Ja jeszcze bym lekko przyciemnił kierunkowskazy na przodzie, zamontował ryfle i może spolerował wlew paliwa[ładnie by się to zgrywało optycznie z resztą], no ale to już Twoja decyzja.
Jak na razie skuter wygląda bardzo dobrze, jedynie pozostało mi życzyć Ci udanego kończenia projektu. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMIK
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 7:14, 20 Cze 2007    Temat postu:

Wlew paliwa wypolerowany Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek13
EVO HIGH END



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:45, 25 Paź 2007    Temat postu:

Witam. Fajnie zrobiona Formułka.. ja w swojej chciałem zabrać się za Bad Looka i chcial bym a byś udzielił mi rad jak go zrobić? czego uzyc itp. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz..

Edit: Odsylam do artykulu na stronie glownej jest bardzo pomocny.
[link widoczny dla zalogowanych]
// ReMIK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianUV
Moderator



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opatów

PostWysłany: Pią 22:20, 21 Gru 2007    Temat postu:

ReMIK jak tam posuwają się prace nad Italem?
Na s3m.pl widziałem, że dajesz jakieś updat'y, a widzę, że tutaj dawno nie zaglądałeś. Confused

No więc jak? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DamianUV dnia Pią 22:21, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMIK
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:27, 05 Sty 2008    Temat postu:

wypolerowalem do konca felgi italem bujnalem sie raz i ogolnie to sie go boje szczerze mowiac to istna masakra na dwoch kolach z czego na kazdy gaz reaguje jednym ;] KOLEM Smile jechalem max 180km/h chcial wiecej ale kierownica latala pozatym sie balem oczywiscie GPS'owej predkosci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertK




Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:58, 21 Lut 2008    Temat postu:

Znaczy, że już zrobiony??:> Gratuluje efektu końcowego, zawziętości i osiągówSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RaFaLeK
70cc Sport



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Street Rebels

PostWysłany: Wto 20:13, 11 Mar 2008    Temat postu:

Remik jak zrobiles taka zaje**sta polerke przekladni, wahacza itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Nasze Italjety Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin