Forum o skuterach Italjet Strona Główna o skuterach Italjet
Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

20-30km/h, strzaly z tlumika, benzyna w filtrze powietrza...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salit21




Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:28, 24 Lip 2008    Temat postu: 20-30km/h, strzaly z tlumika, benzyna w filtrze powietrza...

....i bardzo duzo dymu (dymu nikotynowego niewidac:P) podczas rozgrzewki (ok 10min - 1 papieros).
Olej jaki stosowałem to LiquiMoly półsyntetyk dla dwusuwow.
Skuter po przegazowaniu na stopkach strzela z wydechu. Niejedzie wiecej niz 30km/h i tak jakby chcial jechac i niemogl, a dzien wczesniej wyciagal po 90km/h Sad Wczesniej nie bylo prpoblemow nie gasnal nie zawieszal sie itp. Jedynie co bylo podejzane to ze dosc wolno rozpedzal sie do 55km/h (na dystansie ok 1km obciazenie ok 95kg) pozniej wyrywal ladnie, ale to moze wina rolek ktore byly zalozone na ciezsze na poczatku zeszlego sezonu.
Skuter tez czesto niejezdzil wiec w tym sezonie moze jest prejechane z 200km, a w tamtym ok 400km Smile

Napiszcie co to moze byc. Jestem dosc zielony, kiedys mialem tylko "Motorynke Pony z 86r." wiec jesli mozna to prosilbym o jakies tutriale, manuale jak wystroic gaznik (aby sie do niego dorwac trzeba zdjac wszystkie owiewki?).

Sorki ze tyle popisalem ale chcialem jaknajlepiej zobrazowac moj problem.

P.S.
W jakis czas temu (2lata temu) mialem wypadek na nim, nic takiego sie nie stalo (miech rechabilitacji), ale chyba jakims cudem zgialem lekko tylnia tarcze ze jak mechanik zalozyl mi nowe klocki + rolki na tamten sezon, wracam od mechanika, nowe rolki, nowe hamulce, dotarty, dwupasmowka, no to rozwinalem skrzydla do 80:) i po ok 2 km skuter zatrzymal sie i zgasl - byl przegrzany poniewaz tarcza tarla o jeden z nowych klockow:P LOL Jakos dojechalem do domu i zeszlofowalem klocek. Przejezdzilem tamten sezon bez innych klopotow.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez salit21 dnia Czw 23:03, 24 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianUV
Moderator



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opatów

PostWysłany: Pią 11:47, 25 Lip 2008    Temat postu:

1. Wyczyścić gaznik.
2. Wyczyścić filtr powietrza.
3. Sprawdzić membrankę (jaki jest jej stan).
4. Regulacja gaznika.
5. Świeca zapłonowa.


1. Żeby dostać się do gaznika nie musisz zdejmować plastików. Możliwe, że wystarczy zdjąć wydech dla lepszego dostępu.
Najpierw odłączasz wszystkie przewody (benzyna, podciśnienie), następnie odkręcasz ssanie i wyciągasz przepustnice.
Odkręcasz komorę pływakową (taki czarny pojemnik na dole gaznika Wink ) i odkręcasz dysze jakie się w nim znajdują. Czyścisz je benzyną i najlepiej - przedmuchujesz kompresorem.
To samo z resztą gaznika... Mi osobiście gaznik najlepiej czyści się szczoteczką do zębów. Cool
Pózniej wszystko skręcasz i masz gotowy gaznik Smile
2. Odkręcasz obudowę filtra powietrza. Pózniej wyjmujesz wkłady filtra (te gąbki) i czyścisz je w benzynie ekstrakcyjnej. Wkłądy muszą dokładnie wyschnąć. Na koniec obsmarowujesz czyste gąbki olejem do dozownika, albo specjalnym preparatem do filtrów powietrza (to jest lepsze rozwiązanie).
Przed włożeniem wkładów do ,,puszki'' sprawdzasz, czy jest brudna i czy nie ma jakiś pęknięć (w puszcze i łączniku gumowym z ganikiem). Jak jest brudna to ją czyścić benzynką.
3. Żeby dostać się do membranki musisz zdjąć nieco plastików z Twojego Itala. Mi osobiście wystarczyło zdjęcie schowka (ten pod kanapą).
Najpierw odłączasz przewody z olejem (powinny być dwa). Następnie bierzesz się za odkręcanie krućca (4 śrubki... jeżeli nigdy i nikt go nie odkręcał to będziesz miał 2 śrubki zwykłe - imbusowe, oraz dwie takie stożkowate - żeby je odkręcić musisz czubek śruby nadciąć i będziesz wtedy mógł odkręcić zwykłym śrubokrętem płaskim).
Gdy odkręcisz i wyjmiesz już kruciec, to sprawdzasz w jakim jest stanie membranka, tzn. czy odstaje od zaworu membrankowego i czy nie ma żadnych uszczerbków itp.
Jak tylko odstaje, to wystarczy ją odkręcić i przewrócić ją na drugą stronę. Natomiast gdy jest pęknięta itp. to trzeba kupić nową.
4. Co do regulacji, to ci nic nie powiem, ponieważ każdy skuter jest inny i potrzebuje inną regulację. Najlepiej by było jakbyś podał kolor elektrody świecy, to powiemy Ci mniej więcej co musisz zrobić. Wink
5. Możliwe, że masz już starą świecę, która nie wytwarza odpowiedniej iskry. Trzeba wymienić ją na nową.

To tyle ode mnie.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prusin
EVO HIGH END



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 12:29, 25 Lip 2008    Temat postu:

Pochwala dla nowego forumowicza! tak powinien wyglądać zobrazowany problem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salit21




Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:57, 25 Lip 2008    Temat postu:

Dzieki za dobre zobrazowanie DamianUV i pochwale Prusin;)
Po niedzieli bede go czyscil i sprawdze membramke - szkoda tylko ze trzeba odkrecac do tego owiewki (nielubie tego poniewaz poprzedni wlasciciel niezle zalatwil w nich wiekszosc miejsc montazowych).

Pozwole sobie jeszcze na maly OT :p
1. Jaki nowy gaznik polecacie (latwy w obsludze i dajacy duze efekty przy standardowym cylku; tlumik LeoVince SP3) w miare niedrogim do +/-300zl

2. Slyszeliscie o wariatorach bezrolkowych? Podobno daja duze efekty "od dolu do samego konca" obrotow i co najwazniejsze nietrzeba wymieniac rolek. Mozna gdzies takie dostac do Formulki 50AR?Wink

Koniec OT.

Moj nastepny post to bedzie relacja z czyszczenia i wygladu swiecy (ktora notabene rowniez byla wymieniana wraz z rolkami i klockami hamulcowymi) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prusin
EVO HIGH END



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 16:14, 25 Lip 2008    Temat postu:

2. taki wariator u pana mielocha mozna dostac tylko do minarellki i Cpi, sprawdzalem na scootercenter i nie ma;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salit21




Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:15, 28 Lip 2008    Temat postu:

Zabralem sie dzis do rozkrecania skutra.
Wiec tak:
- Swieca (NGK) zalana, nie opisuje jak wyglada poniewaz stroic gaznik i tak bedzie trzeba jeszcze raz gdy beda nowe czesci.
- filtr powietrza razem z boxem idzie na smietnisko (ktos sie wczesniej bawil z wiertaka i tuningowal boxa:/ - od strony kola ser szwajcarski), przewod dolotowy obciety w polowie w srodku niego rura z pcv (niewiem poco chyba dla usztywnienia) polaczona z innym gumiakeim, ktory notabene jest zagiety prawie na 90st. - ogolnie wymieniam na stozek obudowany (widzialem na Skutercentrum link [link widoczny dla zalogowanych])
- tlumik (LeoVince SP3) uszczelka kolektora (tzn pomiedzy tlumikiem a cylindrem) w czesciach, tlumik tez niejest w dobrym stanie tzn pekniecia i liczne slady rdzy:P - na sprzedazSmile; ja zastanawiam sie nad kupnek ktoregos z [link widoczny dla zalogowanych], ale niewiem ktory bedzie pasowal Razz

Jutro biore sie za odkrecanie krocca i sprawdzenie membramki poniewaz dzis juz sie nie wyrobilem:P

Napiszcie czy czesci ktore podalem beda sie sprawdzaly w tym moim sqtrze.

Jutro moze powstawiam zdjecia calego stuffu z rozbiorki, tylko uprzdzam ze nie byl specjalnie myty do sesji:P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez salit21 dnia Pon 23:18, 28 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianUV
Moderator



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opatów

PostWysłany: Wto 17:23, 29 Lip 2008    Temat postu:

A więc czekamy na fotorelację. Smile

Jakby co, to mam na sprzedaż cały, kompletny filtr powietrza (obudowa + wkłady) w stanie bdb, oraz kruciec.

Co do tych wydechów Arrow, to jeżeli skut jest 50ccm (nie za mocno wysilony), to powinien sie ten wydeszek sprawdzić w Twoim skucie. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DamianUV dnia Wto 17:27, 29 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salit21




Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:45, 29 Lip 2008    Temat postu:

Niestety po ogledzinach zdjec doszedlem do wniosku ze nie nadaja sie do fotorelacji, jedynie moga posluzyc jako przypomnienie sobie "co z czym".

Zamiast tego wstawiam zdjecia relacjonujace powod dla ktorego zdecydowalem sie wydac troszke wiecej na skuter w tym sezonie niz 300zl Razz a powodem sa skutki zlego dotarcia cylka i prawdopodobnie wczesniejszy wypadek (na prawa strone czyli na wydech co widac po szpilce przy wydechu) aha i poprzedniego wlasciciela wynalazki jak zaciaganie powietrza od kola (NIE ROBCIE TEGO na pewno nie bez odpowiednich gabek ;p):
OK oto wynik harcoru ktory przeszedl cylek ze mna Very Happy :
Cytat:











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek13
EVO HIGH END



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:37, 30 Lip 2008    Temat postu:

No nie tak źle Razz Mój byl w gorszym stanie xD jak kupisz ten gaznik to powiedz gdzie ;] pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prusin
EVO HIGH END



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 13:24, 30 Lip 2008    Temat postu:

e tam mój tłok był polerowany a jak go wyjąłem to czarny xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salit21




Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:11, 30 Lip 2008    Temat postu:

niestety na zdjeciu niewidac 3D, ale zapeniam ze te ryski to nie ryski tylko niezle wzery Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin