|
o skuterach Italjet Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Wto 21:44, 25 Maj 2010 Temat postu: Problem z odpaleniem |
|
|
Witam ostatnio kupiłem Italka Formule LC 1999r. Skuter odpalał i z rozrusznika i z kopki lecz po chwili obroty spadały i gasł , chyba że podtrzymywało się manetkę od gazu . Podejrzewałem wyregulowanie gaźnika.
Dzisiaj natomiast skuterek po przejechaniu 10 km i wyłączeniu juz nie chciał odpalić dopiero za ok 30 min. W tej chwili juz w ogoule nie pali.Swieca jest nowa , nie zalewa jej , gaźnik jeszcze nie został wyregulowany .
Dziwi mnie fakt że po odłączeniu przewodów paliwowych od gaźnika nic z nich nie leciało czy tak powinno być ? Po podłączeniu przewodów paliwowych do gaźnika przy odpalaniu zasysa paliwo ale nad warstwą benzyny widać powietrze w węzyku.
Co może być przyczyną nie palenia. Dzięki za podpowiedzi koledzy Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edyp
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:54, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Miałem podobnie przed regulacja gasł mi i po trasie większej nie chciał odpalać a gdy zostawiłem na dworze to już wcale . Dałem gaźnik do czyszczenia i regulacji fakt ze obroty sam musiałem wyregulować bo były za niskie. Sprawdź sobie :
1aCzy nie ma lewego powietrze( kanal dolotowy) może jest dziurawy albo coś.
1bCzy nie ma syfu bo jeżeli gaźnik zasyfiony to nie ma sie co dziwić.
Regulacja z czyszczeniem powinna pomoc.
Ale uroki 2 suwa są takie ze czasem się świeca mostkuje się albo zwyczajnie zalewa.
Mój np zalewa sie po dłuższym staniu 2-3tyg podejrzewam ze wina kranika albo paliwo nie jest zatrzymywane i po prostu zalewa
Sprawdź to pierwsze a potem będziemy myśleć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edyp dnia Wto 21:54, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Wto 22:04, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Och Dzięki za rade:) Jutro podeśle skuterek do czyszczenia ( sam się trochę boję) i zobaczymy co będzie dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mistrzowski Ital
Moderator
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CK
|
Wysłany: Śro 14:03, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdz to co mówi Edyp. A co do tych węży od paliwa to tak ma być. Tam jest taka pompka która zasysa jak kręcisz rozrusznikiem albo kopniesz. A tak to nie leci. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mistrzowski Ital dnia Śro 14:04, 26 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid93
Administrator
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 14:56, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie cylek przytarty.
Sprawdź gaźnik a później cylek. Świeca była zalana?? Czarna czy bardziej brązowa?
Czemu nie chcesz sam tego zrobić?? Poczytaj dokładnie jak to się robi i zrobisz. Ja właśnie na italu nauczyłem się naprawiać. Po co masz przepłacać? Mechanicy nie są wcale tacy fajni. Mój kumpel dał ostatnio do regulacji gaźnika swój skuter, zapłacił 45zł a jak przyjechał i zobaczyłem jak to chodzi to musiałem poprawiać (głupich obrotów nawet nie trzymał).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edyp
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:24, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
popieram to co mówi dawid sam się przejechałem na tym ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mistrzowski Ital
Moderator
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CK
|
Wysłany: Śro 19:56, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A co do tego przytartego cylka to David prawda jest. Gregory tak miał jak miał przytarty i słaba komprecha była. Bardzo cięzko odpalał. Także szykuj się na różne scenariusze.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edyp
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:40, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ale nie na najgorsze odrazu sprawdz po kolei wszystko jesli nic nie pomoże to będziesz wiedział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid93
Administrator
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 13:11, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie dlatego napisałem że jest taka możliwość. Ja też miałem takie same problemy i się okazał cylek na przytarty. Ale najlepiej sprawdź wszystko po kolei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Czw 21:53, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Chłopaki wyczyściłem gaźnik, kranik i filtr paliwowy. Sporo syfu było. Paliwo juz przechodzi normalnie przez węzyk paliwowy widać jak dochodzi do gaźnika. Niestety nie chce dalej palić Sam nie potrafie wyregulować gaźnika nie wiem co d oczego . Pozdrawiam:)
Hmm ale zatarty cylek od czego mogł być , dzisiaj wymieniłem mu olej na świeży starego jeszcze było pół zbiornika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloshek13 dnia Czw 22:00, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edyp
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:01, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Słuchaj nie myśl najgorszego też tak myślałem hmm może kwestia regulacji tam będziesz mieć w gaźniku takie pokrętło czarne ono jest od obrotów jak kręcisz w stronę skuta to obroty są wyższe wyśle Ci zdj albo niech ktoś CI wyśle aj bd wieczorem dopiero to Ci pokaże jak to u mnie wygląda.Pamietaj żeby kręcić cokolwiek trzeba zagrzać skuter i dobrze by było włączyć światła żeby pracowała prądnica bo robi opór i regulować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Pią 9:02, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Acha to juz w miare ta regulacja wygląda , tylko żeby zagrzac silnik musze go odpalic co nie bedzie proste .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid93
Administrator
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 12:33, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Próbuj wyregulować, nie masz nic do stracenia. Ty myślisz, że jak my się nauczyliśmy??
Przed regulacją upewnij się, że świeca jest git. Wyczyść ją, zobacz czy jest przerwa odpowiednia. Wkręć i zaczynaj regulacje. Poszukaj artykułu o regulacji gaźnika. Poczytaj i nie przestrasz się tego co tam pisze tylko wyczytaj najważniejsze rzeczy i próbuj.
1. Wkręć do oporu śrubkę do regulacji składu mieszanki i wykręć ją ponad dwa obroty.
2.Zapala skuter, jak już będzie łapał i zdychał to dodaj trochę gazu. CZyli kombinuj żeby go odpalić.
3. Jeśli dasz radę to przejedź się kawałek żeby rozgrzać skuter.
4. A teraz regulacja ( poczytaj gdzieś od czego która śrubka jest) najczęściej ta od mieszanki jest na płaski śrubokręt i bliżej wejścia do filtra powietrza, a ta od obrotów jest ze sprężynką, czarną nakładką.
Jeśli skuter za bardzo zalewa paliwo ( jak sie przejedziesz i dasz gaz na maksa to się dławi a jak trochę odejmiesz to przyśpiesza.. wtedy śrubkę wkręcasz ale pamiętaj żebyś robił to na milimetry. Co chwile się przejedź i popraw i tak w kółko. Przy okazji możesz zgasić skuter odkręcić świece i po świecy widać czy jest dobrze wyregulowany. ( jak jest czarna/mokra to za dużo paliwa... a jak jest bardziej taka przypalona/brązowa to jest gitara.)
No i co najważniejsze to jak regulujesz to musisz się co chwilę przejechać, nie reguluje się gaźnika na postoju.
A co do śrubki od obrotów to wkręcając ją zwiększasz obroty a wykręcając zmniejszasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek13
EVO HIGH END
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:37, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
zastanowcie sie sami, jeśli skuter chodził dobrze a nagle dupa , to po co regulacja gaźnika ? tylko jeszcze bardziej go rozreguluje i potem pozostanie tylko pod analizatorem go regulować. Jeżeli ciężko pali to ja mam dwa warianty , pierwszy moze dla ciebie mniej tragiczny , to Zawór Membranowy na 99% tez mialem podobne objawy kiedys , drugi wariant Cylinder , ja bym na twoim miejscu gaźnika nie ruszał. Ciezkie palenie i nie trzymanie obrotów to objaw przytartego cylindra, a mi nie odpalał bo membranki odstawały. Pozdro i przemyśl sobie i wywnioskuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edyp
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:45, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ale kolega nie mówił ze skuter wcześniej chodził prawidłowo. Ja wywnioskowałem ze odkąd go kupił tak miał, a co do pozostałości się zgodzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|