Forum o skuterach Italjet Strona Główna o skuterach Italjet
Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z odpaleniem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miloshek13
50cc



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Wto 21:44, 25 Maj 2010    Temat postu: Problem z odpaleniem

Witam ostatnio kupiłem Italka Formule LC 1999r. Skuter odpalał i z rozrusznika i z kopki lecz po chwili obroty spadały i gasł , chyba że podtrzymywało się manetkę od gazu . Podejrzewałem wyregulowanie gaźnika.

Dzisiaj natomiast skuterek po przejechaniu 10 km i wyłączeniu juz nie chciał odpalić dopiero za ok 30 min. W tej chwili juz w ogoule nie pali.Swieca jest nowa , nie zalewa jej , gaźnik jeszcze nie został wyregulowany .

Dziwi mnie fakt że po odłączeniu przewodów paliwowych od gaźnika nic z nich nie leciało czy tak powinno być ? Po podłączeniu przewodów paliwowych do gaźnika przy odpalaniu zasysa paliwo ale nad warstwą benzyny widać powietrze w węzyku.

Co może być przyczyną nie palenia. Dzięki za podpowiedzi koledzy Smile Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:54, 25 Maj 2010    Temat postu:

Miałem podobnie przed regulacja gasł mi i po trasie większej nie chciał odpalać a gdy zostawiłem na dworze to już wcale . Dałem gaźnik do czyszczenia i regulacji fakt ze obroty sam musiałem wyregulować bo były za niskie. Sprawdź sobie :
1aCzy nie ma lewego powietrze( kanal dolotowy) może jest dziurawy albo coś.
1bCzy nie ma syfu bo jeżeli gaźnik zasyfiony to nie ma sie co dziwić.
Regulacja z czyszczeniem powinna pomoc.
Ale uroki 2 suwa są takie ze czasem się świeca mostkuje się albo zwyczajnie zalewa.
Mój np zalewa sie po dłuższym staniu 2-3tyg podejrzewam ze wina kranika albo paliwo nie jest zatrzymywane i po prostu zalewa
Sprawdź to pierwsze a potem będziemy myśleć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edyp dnia Wto 21:54, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miloshek13
50cc



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Wto 22:04, 25 Maj 2010    Temat postu:

Och Dzięki za rade:) Jutro podeśle skuterek do czyszczenia ( sam się trochę boję) i zobaczymy co będzie dalej. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mistrzowski Ital
Moderator



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 14:03, 26 Maj 2010    Temat postu:

Sprawdz to co mówi Edyp. A co do tych węży od paliwa to tak ma być. Tam jest taka pompka która zasysa jak kręcisz rozrusznikiem albo kopniesz. A tak to nie leci. Pozdro Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mistrzowski Ital dnia Śro 14:04, 26 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid93
Administrator



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 14:56, 26 Maj 2010    Temat postu:

Ewentualnie cylek przytarty.
Sprawdź gaźnik a później cylek. Świeca była zalana?? Czarna czy bardziej brązowa?
Czemu nie chcesz sam tego zrobić?? Poczytaj dokładnie jak to się robi i zrobisz. Ja właśnie na italu nauczyłem się naprawiać. Po co masz przepłacać? Mechanicy nie są wcale tacy fajni. Mój kumpel dał ostatnio do regulacji gaźnika swój skuter, zapłacił 45zł a jak przyjechał i zobaczyłem jak to chodzi to musiałem poprawiać (głupich obrotów nawet nie trzymał).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:24, 26 Maj 2010    Temat postu:

popieram to co mówi dawid sam się przejechałem na tym ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mistrzowski Ital
Moderator



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 19:56, 26 Maj 2010    Temat postu:

A co do tego przytartego cylka to David prawda jest. Gregory tak miał jak miał przytarty i słaba komprecha była. Bardzo cięzko odpalał. Także szykuj się na różne scenariusze.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:40, 26 Maj 2010    Temat postu:

ale nie na najgorsze odrazu Wink sprawdz po kolei wszystko jesli nic nie pomoże to będziesz wiedział

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid93
Administrator



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 13:11, 27 Maj 2010    Temat postu:

Właśnie dlatego napisałem że jest taka możliwość. Ja też miałem takie same problemy i się okazał cylek na przytarty. Ale najlepiej sprawdź wszystko po kolei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miloshek13
50cc



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Czw 21:53, 27 Maj 2010    Temat postu:

Chłopaki wyczyściłem gaźnik, kranik i filtr paliwowy. Sporo syfu było. Paliwo juz przechodzi normalnie przez węzyk paliwowy widać jak dochodzi do gaźnika. Niestety nie chce dalej palić Sad Sam nie potrafie wyregulować gaźnika nie wiem co d oczego . Pozdrawiam:)

Hmm ale zatarty cylek od czego mogł być , dzisiaj wymieniłem mu olej na świeży starego jeszcze było pół zbiornika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloshek13 dnia Czw 22:00, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:01, 28 Maj 2010    Temat postu:

Słuchaj nie myśl najgorszego też tak myślałem hmm może kwestia regulacji tam będziesz mieć w gaźniku takie pokrętło czarne ono jest od obrotów jak kręcisz w stronę skuta to obroty są wyższe wyśle Ci zdj albo niech ktoś CI wyśle aj bd wieczorem dopiero to Ci pokaże jak to u mnie wygląda.Pamietaj żeby kręcić cokolwiek trzeba zagrzać skuter i dobrze by było włączyć światła żeby pracowała prądnica bo robi opór i regulować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miloshek13
50cc



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Pią 9:02, 28 Maj 2010    Temat postu:

Acha to juz w miare ta regulacja wygląda , tylko żeby zagrzac silnik musze go odpalic co nie bedzie proste .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid93
Administrator



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 12:33, 28 Maj 2010    Temat postu:

Próbuj wyregulować, nie masz nic do stracenia. Ty myślisz, że jak my się nauczyliśmy??
Przed regulacją upewnij się, że świeca jest git. Wyczyść ją, zobacz czy jest przerwa odpowiednia. Wkręć i zaczynaj regulacje. Poszukaj artykułu o regulacji gaźnika. Poczytaj i nie przestrasz się tego co tam pisze tylko wyczytaj najważniejsze rzeczy i próbuj.

1. Wkręć do oporu śrubkę do regulacji składu mieszanki i wykręć ją ponad dwa obroty.
2.Zapala skuter, jak już będzie łapał i zdychał to dodaj trochę gazu. CZyli kombinuj żeby go odpalić.
3. Jeśli dasz radę to przejedź się kawałek żeby rozgrzać skuter.
4. A teraz regulacja ( poczytaj gdzieś od czego która śrubka jest) najczęściej ta od mieszanki jest na płaski śrubokręt i bliżej wejścia do filtra powietrza, a ta od obrotów jest ze sprężynką, czarną nakładką.

Jeśli skuter za bardzo zalewa paliwo ( jak sie przejedziesz i dasz gaz na maksa to się dławi a jak trochę odejmiesz to przyśpiesza.. wtedy śrubkę wkręcasz ale pamiętaj żebyś robił to na milimetry. Co chwile się przejedź i popraw i tak w kółko. Przy okazji możesz zgasić skuter odkręcić świece i po świecy widać czy jest dobrze wyregulowany. ( jak jest czarna/mokra to za dużo paliwa... a jak jest bardziej taka przypalona/brązowa to jest gitara.)
No i co najważniejsze to jak regulujesz to musisz się co chwilę przejechać, nie reguluje się gaźnika na postoju.

A co do śrubki od obrotów to wkręcając ją zwiększasz obroty a wykręcając zmniejszasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek13
EVO HIGH END



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:37, 30 Maj 2010    Temat postu:

zastanowcie sie sami, jeśli skuter chodził dobrze a nagle dupa , to po co regulacja gaźnika ? tylko jeszcze bardziej go rozreguluje i potem pozostanie tylko pod analizatorem go regulować. Jeżeli ciężko pali to ja mam dwa warianty , pierwszy moze dla ciebie mniej tragiczny , to Zawór Membranowy na 99% tez mialem podobne objawy kiedys , drugi wariant Cylinder , ja bym na twoim miejscu gaźnika nie ruszał. Ciezkie palenie i nie trzymanie obrotów to objaw przytartego cylindra, a mi nie odpalał bo membranki odstawały. Pozdro i przemyśl sobie i wywnioskuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:45, 30 Maj 2010    Temat postu:

Ale kolega nie mówił ze skuter wcześniej chodził prawidłowo. Ja wywnioskowałem ze odkąd go kupił tak miał, a co do pozostałości się zgodzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin