|
o skuterach Italjet Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianUV
Moderator
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opatów
|
Wysłany: Śro 17:11, 21 Lis 2007 Temat postu: Pytania na temat demontażu silnika... |
|
|
Witam.
Chicałbym się Was zapytać jak bezpiecznie zdemontować cały silnik w Italjecie Formula 50 AC '95r. Wiem narazie tyle, iż napewno będe musiał odkręcać dół/górę amortyzatora i tą ,,długą śrubę w rurce ''.
Co jeszcze będę musiał odkręcić/zdemontować?
Na co mam uważać?
Czy trzymają go gdzieś jeszcze jakieś śruby?
Martwi mnie jeszcze sprawa zapłonu... Nic się z nim nie stanie?
Proszę Was o w miarę szybką odpowiedz[mam zamiar zdemontować go w sobotę] na ten temat. Najlepiej przedstawcie to w formie planu jak Wy to robicie od A do Z...
PS: Jeżeli będzie w miarę kilka konkretnych odpowiedzi, to myślę, że temat można podkleić, ponieważ może się przydać to wielu osobom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alucard
125cc
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BrOdNiCa
|
Wysłany: Śro 20:02, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
przewody:
-od sania [gaźnik]
-od cewki[taki jeden gruby przewód chyba czerwony lub pomarańczowy]
-rozrusznik
linka od przepustnicy[gaźnik][od gazu;p]
co ja robie hmm.
ja wszystkie plastiki zdejmowałem bo w sobotę mam zamiar wszystko pokryć szpachlem natryskowym[3-4 warstwy]
troszkę szlifowania i pokład i na CZARNO
dobra robie tak:
wszystkie przewody
podkładam coś pod skut [belek]
a linka gazu
i zacisk hamulca
amorek
śrubę z wahacza[ta w rurce ]
no i mamy nasz silniczek
a co by miało być z zapłonem
P.S. można podkleić ale można tez napisać poradnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbychu
50cc
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:54, 22 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
najprościej powiesić tył skutera pod sufitem oczywiście jak ktoś ma mozliwość trzeba pamietać o tym ze powyjęciu silnika zostaje goła rama i skuter nie bedzie samodzielnie stał a tak to silnika nic więcej nie trzyma a jeszcze przewód hamulcowy trzeba odkręcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alucard
125cc
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BrOdNiCa
|
Wysłany: Czw 22:01, 22 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
podwiesić tiaa
ja podkładam pod skut belek [umie była troszkę kicha bo mam tylko stopkę boczną i mi przeszkadzała]
ze koło [po odkręceniu] miałem luźne koło [góra i w duł]
wtedy śruba [ta w rurce]wyjdzie bez problemu ;]
nie trzeba odkręcać przewodu można zdjąć zacisk[2 srubki]
tylko trzeba pamiętać aby nie naciskać później hamulca można coś włożyć między klocki w razie czego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianUV
Moderator
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opatów
|
Wysłany: Pią 18:32, 23 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dobra, a więc dzisiaj zdjąłem wszystkie plastiki, ażeby dostać się do śrub[można by też nie zdjemować plastików, ale chciałem mieć więcej miejsca przy odkręcaniu].
No i chcę rozwikłać jeden problem... Mianowicie zobaczyłem, że niektóre fragmenty na ramie są pokryte nalotem rdzy. Czym wyczyścić owy nalot, czym zakonserwować i jak? Myślałem przetrzeć najpierw ten nalot papierkiem ściernym, odtłuścić i prysnąć jakiś lakier... Ale lepiej żebyście się Wy najpierw wypowiedzieli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alucard
125cc
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BrOdNiCa
|
Wysłany: Pią 19:07, 23 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
;] ja miałem to samo tylko wziąłem całą ramę do piaskowania
i obrazu mi przysnęli podkładem
ale kędyś w motorynce robiłem tak :
szczotką zdzierałem nalot
wytrawiałem kwasem czekałem z 2 min spłukiwałem wodą
ukazała sie goła stal z dziurkami
od tłuściłem rozpuszczalnikiem i do malowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianUV
Moderator
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opatów
|
Wysłany: Pią 19:24, 23 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
I malowałeś podkład+kolor, czy jakimś specjalnym lakierem?
Myślałem nad lakierem w spray'u do felg. Będzie dobry?
Możesz powiedzieć co to za kwas do wytrawiania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alucard
125cc
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BrOdNiCa
|
Wysłany: Sob 9:31, 24 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
nie wiem tata mi dał kwas ;]
podkład i czarny połysk
a co do sprayu to zależy jak będzie sie trzymał powierzchni
najlepiej pojedz do sklepu lakierniczego i oni ci wszystko o wytłumaczą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianUV
Moderator
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opatów
|
Wysłany: Sob 17:15, 24 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z moją zapowiedzią, dzisiaj silnik w moim Italu został zdemontowany.
Przedstawię tutaj jak to wykonć w Italjecie Formuli AC 50.
1. Najpierw zacznijmy od przygotowania sobie narzędzi, które posłużą nam do wykonania owej czynności.
Będą to: 2 klucze nasadowe 17-tki, kombinerki, parę kluczy imbusowych[sześciokąty], śrubokręt gwiazdkowy.
2. Pózniej zdejmujemy plastiki ze skutera[można i nie zdejmować, ale jeżeli chcecie mieć więcej miejsca, to naprawdę polecam].
[link widoczny dla zalogowanych]
3.Pora na gaznik... Odłączamy opaski skrętne i wszystkie przewody/linki.
4. Odłączamy wszystkie przewody elektryczne idące do silnika, zacisk tylnego hamulca i przewody z paliwem/olejem.
5. Kładziemy coś pod ramę skutera, ponieważ gdy bedziemy wyjmować silnik, to stopka centralna wyjdzie razem z nim.
6. Odkręcamy tylny amortyzator[imbus] i śrubę kluczem 17-tką[zaznaczone czerwonymi kółkami na zdjęciu] Pamiętaj, że druga osoba musi trzymać śróbę z drugiej strony skutera.
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Teraz możemy spokojnie wysunąć nasz silnik z ramy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pamiętajcie o segregowaniu wszystkich śróbek.
PS: Sorry za bałagan w garage.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alucard
125cc
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BrOdNiCa
|
Wysłany: Sob 17:25, 24 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
bałagan w niedziele zorbie kilka fotek to ci pokaże bałagan ;]
P.S. jesli rozbieramy skut to trzeba pamientac o miejsce na plastiki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|