|
o skuterach Italjet Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Pią 15:34, 18 Cze 2010 Temat postu: wołam o pomoc ! :) |
|
|
hiejo panowie , potrzebuje po raz kolejny waszej poomocy , otóż gdy odpale itala i chce jechac on rozpedza sie do 20km/h i przerywa , moge trzymac manetke do konca a on nic , dupa - zadnej reakcji tylko jakby sie dlawil , Czasem jak zalapie t idzie np do 80 i pozniej juz nie tylko dalej przerywa i musze manetke zwalniac powoli aby dalej jechal 60-70 .wymienilem mu swiece wyczyscilem filtr powietrza . zauwazyle kolega ze gdy tak ruszalem to swiatlo swiatlo tylne miga tak jakby przerywalo (jakies przebicie czy cos, ) wiec moze to tez jest tego przyczyna, nie ma pelnego natezenia . Co robic ? Prosze o wypisanie wszystkich możliwych scenariuszy , pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyl
EVO HIGH END
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:44, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Moze gdzies zwarcie na kablach od iskrownika albo modul
edit@
Sprawdz jeszcze klin na wale czy go nie scielo bo moze zaplon sie troche przestawil dlatego tak przerywa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lyl dnia Pią 15:47, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Pią 20:47, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
moglbys w skrocie jakos napisac jak sie tam dostac , jestem nowicjuszem wiec nie ogarniam niektorych pojec itd ;p ale wyczyscilem filtry wszystkie dzisiaj i skonczylem gaznik czyscic , nie bylo jakiegos wielkiego syfu , dysze w porządku , iskra jest tez ok , kable byly zle podpiete te od lampy po ostatnim oddaniu go do servisu , wiec podpiąłem je jak powinny byc , moze wlasnie jakies przebicie na cewce , a moze moduł ? czy to tez moze byc cos z niim wziazane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyl
EVO HIGH END
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:38, 19 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Iskrownik masz pod pompa wody (LC) lub pod wiatrakiem (AC)
a modul dokladnie nie wiem jak jest w 50 ale u mnie sa 2 pod podloga
Zdejmij magneto (metalowa obudowa pod pompa) i zobacz czy nie scielo klinu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lyl dnia Sob 8:38, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid93
Administrator
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 10:39, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A gaźnik to Ty masz dobrze wyregulowany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloshek13
50cc
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: Nie 14:35, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mhm gaznik wydaje mi sie ze jest git , od mieszanki śruba jest na 2 obroty wykrecona i nie gasnie mi na wolnych , calkiem ladnie pracujac tylko wlasnie gdy gazu dodaje to scina chlopaka ;s nie jedzie, tak jakby nie dostawal benzyny , takie jest moje zdanie ale nie znam sie wiec nei bede nic sugerowal , moze wyslac wam film ? moglbym nakrecic bardziej to by wam podpowiedzialo co sie moze dziac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyl
EVO HIGH END
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:56, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jak masz czas to nagraj
Wyglada to na zapchany gaznik lub regulacja wyglada jakby mial za duzo powietrza i sie nim dlawil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dc-cap
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:05, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
lyl napisał: | Moze gdzies zwarcie na kablach od iskrownika albo modul
edit@
Sprawdz jeszcze klin na wale czy go nie scielo bo moze zaplon sie troche przestawil dlatego tak przerywa |
W formie sprostowania - klin w fomule służy tylko i wyłącznie, żeby magneto, było napędzane przez wał - nie służy do ustawienia zapłonu - ponieważ formula nie ma czujnika, który puszcza sygnał do tworzenia iskry - tylko magneto jest zrobione z 4 magnesów i 4 ograniczników pomiędzy nimi i przechodząc przez cewkę zapłonową powstaje iskra- defakto powstają 4 iskry w ciągu jednego obrotu - rozwiązanie nie typowe, ale mało awaryjne... Prz czym gdy nie mamy iskry są tylko 2 możliwości - cewka zapłonowa walnięta lub cewko-moduł...
Na przyszłość podam jak sprawdzić czy cewka jest dobra... a więc chodzi nam o cewkę zapłonową - jest ona zalana żywicą... Bierzemy miernik dajemy na ohmy - mierzymy oporność: jeden koniec do masy - czyli lucie na iskrowniku(lub czarny kabel w wtyczce) a drugi do tej pojedynczej wtyczki która składa się z jednego kabelka - jeżeli jest oporność od 150ohm - 350ohm to jest ok... w tym wypadku wiemy, że cewko moduł jest do wymiany...
Z własnego doświadczenia da się nawinąć samemu taką cewkę...Zrobiłem to i jak na razie działa ładnie - nawinąłem więcej zwoji w wyniku czego oporność się zwiększyła i iskra jest mocniejsza...
Swoją drogą TC unit malossi do naszych formulke co kosztuje 330zł pewnie tylko dużo więcej podwyższa naszą iskrę w porównaniu z naszym oryginalnym modułem... dlatego nie wiem dlaczego jest taki drogi... chyba że ma wgrane specjalne mapowanie - które zmienia kąt zapłonu - tzw, zmienny zapłon, który dodaje dodatkowej mocy i lepszej pracy silnikowi - mają to zastosowane wszystkie motocykle - ale nic o tym malossi nie pisze, więc wydaje mi się na wydane pieniądze w błoto...
Przestrzegam także przed kupne zamienników cewko modułu które są po 60 -100zł ja akurat kupiłem za 60zł na [link widoczny dla zalogowanych] dedykowany do italjet formula również i iskra była bardzo mała - skuter na niej nie odpalał - w wyniku czego musiałem przerabiać cewkę i zwiększyć jej oporność do 330ohm...
Pozdrawiam
Myślę, że informację się wam przydają - można podwiesić bo często pytania są o iskrę...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dc-cap dnia Pon 13:06, 21 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyl
EVO HIGH END
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:50, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czlowieku co ty gadasz...
Jezeli magneto nie mialoby nic do tego toby nie wsadzali magneta
Widziales jakis czujnik na wale co wskrzesza iskre w odpowiednim momencie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dc-cap
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:12, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Oh widzę, że trzeba to bardziej Tobie wytłumaczyć...
Mówię, że zerwany klin nie ma nic do zapłonu w formule - póki się tam będzie jakoś toczył to będzie chodził... - rozumiesz?? zawsze zapłon będzie taki sam tylko, że jak będzie zerwany klin to będzie nie tak kręcił jak ma... co za tym idzie jak nie będzie osiągał obrotów - dajmy na to, żeby Ci to zobrazować jak jest zerwany klin to będzie wszystko zależeć w tym momencie jak się będzie obracać magneto - obroty będą zależeć od obracania się magneta a nie wału.
90% skuterów ma dodatkowy czujnik - tzw czujnik położenia wału w takich skuterach jak się zerwie klin to jest abba - nie odpali nie ma szans...
Nie, nie widziałem czujnika na wale i takiego nie ma - i tego nie powiedziałem, nie wiem skąd to CI się wzięło.
Czujnik o którym mówię jest to zazwyczaj taka kostka przykręcona do kartera (obudowy silnika) a na magnecie w jego wewnętrznej stronie jest przynitowany na ściance okręgu magnes taki ze 2cm - 3cm. Gdy ten mały magnes znajdzie się przy tej kostce to następuje impuls który jest przesyłany do modułu potem do cewki i jest iskra (działa to na zasadzie licznika do roweru masz dwa magnesy jeden dajesz na szprychę drugi na widelec jak się koło obraca to jest impuls i przeliczenie na prędkość).
Z tego wszystkiego wynika, że jak tam się zerwie klin to jest koniec...
Z formuli jest inne rozwiązanie i jak się zerwie klin a magneto będzie się jakimś cudem kręciło to skuter będzie odpalał - zapłon, będzie tak dobry jak będzie się kręciło magneto...
Podsumowując... w formuli póki będzie kręciło się magneto to zapłon będzie dobry, zerwanie klinu, może spowodować nie wkręcanie się na obroty, ponieważ wał nie będzie ciągnął magneta... lub całkowicie nie odpalanie skutera gdy magneto nie ruszy z miejsca...
Magneto jest potrzebne do przekazywania impulsu do cewko modułu i wytwarzania prądu na cewkach prądowych... Mówię tylko, że zapłon w formuli jest stały - jak magneto się kręci taki jest zapłon.... Tu w tym przypadku magneto może się kręcić do pewnych obrotów i do tych masz zapłon - później np. może się ślizgać bo nie ma klinu i stąd takie objawy...
Ale z doświadczenia klin zrywa się bardzo bardzo rzadko... Wystarczy odkręcić tylko osłonę magneta i przytrzymać go ręką a ktoś niech powoli kopnie skuter jak magneto zostanie w ręce to klin zerwany, jak nie będziesz go mógł utrzymać to wszystko jest ok...
Kliny zrywały się tylko w dawnych motorowerach - były bardzo cienkie i małe - w skuterach są większe i grubsze, dlatego prawie wcale się to nie zdarza - ja nie miałem takiego problemu nigdy i nie znam nikogo kto miał zerwany klin w skuterze...Chyba, że w chińczykach ale to inna sprawa...
Według mnie silnik morini jest lepiej przemyślany niż minarelli... Szkoda tylko, że nie ma tak dużego wyboru części tuningowych...nie wiem dlaczego na niego się tak wszyscy producenci skuterów rzucili - może być tylko jedna rzecz - może być tańszy w produkcji... Bo miałem skuter i taki i taki i morini przebija minarelli i to dużo... Lepiej chodzi bardzo ładnie się wkręca i już na 50ccm cylindrze bardzo dobre osiągi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyl
EVO HIGH END
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:41, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No wlasnie magnes w magnecie i on jest odpowiedzialny za powstawanie iskry w odpowiednim momencie...
caly czas staram ci sie to powiedziec
jezeli klin sie zetnie to magneto sie przestawi i iskra bedzie nie w odpowiednim czasie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lyl dnia Pon 19:43, 21 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dc-cap
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:48, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
hehe nie.., iskra w italu będzie w odpowiednim czasie... w innych skuterach nie będzie... W italu może odpalać i jeździć na tyle na ile będzie przyczepność z magnetem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mr.Jeremy
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:06, 23 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hahaha jak nie ma klinu na wale to skuter nie ma iskry . Teorie ładne tworzysz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyl
EVO HIGH END
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:18, 23 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No wlasnie sie zastanawiam kto mu takich glupot nagadal...
Jak klin sie zetnie to magneto sie przekreci i iskra bedzie ale w nie odpowiednim momencie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dc-cap
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:21, 24 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
oh po pierwsze TY oszuście tu nie masz co szukać po drugie - jesteście upośledzeni??
10 raz na piszę - nawet jak się klin zetnie a będzie sie kręcić magneto jakimś cudem to skuter odpali...
Jeżeli twierdzicie inaczej to nie wiecie ani jak działa wasz zapłon z waszego skutera, ale jeżeli wiecie jak - to napisz to tu i może wreszcie zrozumiesz...
Narazie widać, że jest u Was zero myślenia typowe gimnazjum - nie ma klina nie ma iskry a co z tego, że magneto będzie się kręcić - przecież to klin robi iskrę w formuli - prawda??
a ty oszuście to już ci pisałem jaki z ciebie mechanik... wszystko czego sie ruszysz obraca sie w kupe złomu - dowód tego to 3 cylindry zatarte i czesci z całego silnika potraktowane młotkiem... same wraki - tyle tylko potrafisz zrobić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|